Styrkepasset från helvetet eller bara ovan?

I förrgår eftermiddag bestämde jag och Jennie oss för ett gemensamt styrke- och löppass. Ingen av oss hade något spikat styrkeprogram att köra utan det blev ett improviserat pass som planerades där och då. Ett pass som så här i efterhand kanske var lite i värsta laget så här på vårkanten..? ;)

Efter lite uppvärmning ville Jennie prova chins. Visst, sagt och gjort så drog vi av 3 set chins. 3 set som för mig innehöll 10 chins per gång. Redan under set två började latsen dra ihop sig så där (o)skön-t..

Mitt förslag blev sedan marklyft. En övning som Jennie aldrig tidigare provat och som därför fick innehålla både vanliga hederliga marklyft samt den raka varianten. Totalt 6 set marklyft med 10 reps i varje, alltså 60 marklyft.

När vi ändå var inne på spåret att köra saker vi vanligtvis inte brukar drog vi väl av 3 gånger 10 i bänkpressen också. Jag menar, ingen minns väl en fegis!? ;)

Styrkepassen avslutades för egen del med 3 gånger 15 reps i brutalbänken innan vi rundade av det hela med en knapp timmes löpning.

Och ja, kanske var passet lite överdrivet som första riktiga styrkepass efter säsongen. Åtminstone skvallrar mina muskler, framförallt hamstrings, ländrygg, lats och bröstmuskler om det så här två dagar senare.. Jag skulle vilja kalla det träningsvärken från helvetet! :p

20140430-141806.jpg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>