Kraftloppet för Franssons konsult AB.

11949712_414114678783115_1788300614_n
Först i mål i Kraftloppet med ett mixlag.

Igår eftermiddag rullade jag och Lars ner mot Finspång. I början av sommaren, precis efter min vadoperation, fick jag förfrågan om att springa en sträcka i Kraftloppet för lag Franssons konsult. Stefan Fransson, den mest engagerade, intresserade och resultatinsatta person jag träffat, hade dragit ihop ett lag på tio personer som skulle springa den drygt 7mil långa stafetten i trakterna kring Finspång. Lite som en Vasastafett fast i miniatyr. Drygt 50 lag till start fördelat på herrlag, damlag och mixade lag där minst tre tjejer skulle ingå.

Jag hade egentligen ingen aning om vad jag skulle förvänta mig av denna resa ner till Östergötland men jag såg fram emot det och tycker att det är väldigt roligt att göra sådana här grejer när det passar in i min träningsplan. En rolig grej där bra träning i form av tävling förenas med glädjen att få träffa nya personer och andra idrottare och samtidigt se sig om lite i landet.

Efter incheckning på Finspångs hotell De Geer åt vi en sen, men god, middag hela laget tillsammans innan sängen väntade.
En kort morgonjogg och frukost följdes av transport till arenan där starten skulle gå idag klockan 10. Olivia Weslien, den duktiga löpartjejen från Karlstad, startade för Team Fransson Konsult och avlöstes av Jerker Lysell, André Rangnelind och Linda Take.
Ja, ni hör ju, idel duktiga löpare i laget.

Min sträcka, den femte, var lite drygt fem kilometer lång och varierades mellan asfalt, grusväg och stig. Tre av de fem första sträckorna i vårt lag löptes som synes av tjejer, och när jag växlade ut Haben Kidane på sträcka 6 var vi, ganska naturligt, en bit efter det första herrlaget, men ändå inte omänskligt långt. Därefter började vi knapra in, mer och mer och mer och mer.. och tillslut var vi ikapp. Och förbi..!

Lars kunde enkelt defilera i mål som första löpare och vi tillsammans som första lag, med ett mixlag! Före alla herrlag, ja, först av alla! :)

Med förstklassig service från hela familjen Fransson, som stod för allt ifrån hotellboende och restaurangmiddag igår till lunch och fantastisk support under hela tävlingsdagen blev denna resa en höjdare! Vilket engagemang, vilka supportrar och vilka lagledare – superroligt! Och vilket lag – tack även till Er för en rolig dag!

TACK snälla familjen Fransson, Stefan och Mia, på Franssons konsult för att jag fick vara med på detta! :)

Ett svar på “Kraftloppet för Franssons konsult AB.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>